Hatha joga: Varna in sistematična praksa predklonov z razlago in demonstracijo (Joga studio Sadhana)

Predkloni nam dajejo občutek umirjenosti in globoke sprostitve saj usmerjajo našo pozornost navznoter in ponudijo možnost introspekcije.

Hkrati nam omogočajo občutek sprostitve oz. prepustitve situaciji in sprejemanje.

S predkloni posežemo v celoten zadnji del telesa – nežno raztegnemo mišice hrbta in izboljšamo fleksibilnost zadnjih stegenskih mišic, kar vpliva na lažje premikanje medenice. Slaba fleksibilnost zadnje stegenske mišice je posledica pretežno sedečega načina življenja, zato je še posebej priporočljivo da v vsako prakso vključimo tudi predklone.

Pomembno je, da predklone izvajamo pravilno in varno, k temu sodi tudi aktivacija trebušnih mišic in mišic medeničnega dna. Zavedajmo se, da se upogib naprej zgodi v naših kolkih in ne v hrbtenici, predvsem vzdržujemo naravno krivuljo hrbtenice.

Zato je za varno izvedbo smiselno uporabiti tudi pripomočke, ki nam olajšajo izvedbo asan.

V praksi izvajamo aktivne predklone kot so: stoječ aktiven predklon, strešica in palica, ter asano otroka, ki je pasiven, sproščujoč predklon.